Új kampányt indított gyerekek és fiatalok számára a svéd Pep Generation.

A közvetlenül a királyi család által támogatott nonprofit szervezet a gyermekeket egyre jobban fenyegető ülő életmód egészségügyi veszélyeire és azok következményeire akarja ráirányítani a közfigyelmet.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) állásfoglalásában a gyermekkori elhízás a 21. század egyik legsúlyosabb globális közegészségügyi kihívása, amely a világ minden országát érinti. A szervezet 2018-ban kiadott jelentése szerint az 1976 és 2016 közötti időszakban az elhízott iskoláskorú gyermekek és serdülők száma több mint tízszeresére, 11 millióról 124 millióra nőtt, 2017-ben pedig már 38 millió volt az 5 év alatti (!) túlsúlyos/elhízott gyermekek száma.

Mi az a Pep Generation?

A magyarra leginkább Eleven Generációnak fordítható mozgalom 2016 nyarán indult Svédországban, Viktória hercegnő és férje – a személyi edző és fitneszterem-tulajdonos – Daniel Westling herceg kezdeményezésére.

Viktória svéd királyi hercegnő és Daniel herceg | Kép forrása: theroyalforums.com

A nonprofit szervezet legfőbb célkitűzése, hogy Svédországban minden gyermek lehetőséget és célzott támogatást kapjon az aktív és egészséges életmód kialakításához.

A Pep Generation saját kutatása aggasztóan összevág a WHO bevezetőben már említett jelentésével és világosan rámutat: a televíziózás, internetezés, videójátékok és helytelen táplálkozás hatására a már gyermekkorban terjedő mozgásszegény életmód drasztikusan növeli a túlsúly és az elhízás kockázatát, aminek egyenes következményei a felnőtt korban megjelenő szív- és érrendszeri, illetve daganatos megbetegedések.

A ma mozgásszegény óvodásaiból holnap kövér iskolás lesz, később pedig beteg felnőtt… A svéd hercegi pár védnöksége alatt műküdő szervezet ezen a baljós jövőképen akar változtatni kampányokkal, mozgásos kihívásokkal, rendezvényekkel és az oldalukon található online információs csomagokkal.

Legújabb kampányuk: #Dance10000

A “Dance 10000” egy globális kampány, melynek célja a gyermekek és a fiatalok mozgásra ösztönzése, egyúttal az ülő életmód problémáinak és következményeinek hangsúlyozása.

A kampány videójában látható tánc koreográfiája a francia Justice zenekar 2007-es D.A.N.C.E c. számának megújult verziójával készült, és a sok helyen napi fizikai aktivitásnak ajánlott 10000 lépést népszerűsíti egy bájos kilenc éves kislány, Lilyana Ilunga főszereplésével.

“A MOZGÁS ÉLETET MENT – Igen, ez ilyen egyszerű!”

– áll a Pep Generation nyitó oldalán.

A testmozgás számos betegséget megelőz, hozzájárulhat a jobb minőségű alváshoz, a fokozott koncentrációhoz és csökkentheti a depresszió kockázatát. Azonban nehéz elérni, hogy gyermekeink maguktól mozogjanak, nekünk is segítenünk kell őket ebben. Szülőként Önnek fontos szerepe van az inspirációban, az elkötelezettségben, a motivációban és a befolyásolásban. Mi pedig továbbra is ösztönözzük az iskolákat és Svédország vezető politikusait, döntéshozóit, hogy együtt minél több mozgásos aktivitást hozhassunk a gyermekek életébe.”

# Dance10000 Miért csináljuk?” A klip készítésének forgatása közben Daniel herceg és Carolina Klüft, többszörös svéd világbajnok és olimpikon beszél a fiatalkori mozgás fontosságáról és a Pep Generation céljairól.

💃🏻🕺🏻 TIPP: A Pep Generation táncos kihívást indított az Instagramon és a TikTokon is a #dance10000 hashtaggel. Hívd fel rá gyermeked figyelmét, fogadja el és mozogjon! Közben pedig mutass Te is jó példát és fogadd el a Mozgástér #felkaredzésBBB kihívását! ⬇️

%d bloggers like this: