Bemutatkozás

A nevem Tarr Tünde (Tündi). A sportolás, rendszeres testmozgás életem meghatározó része.

Kezdetben atletizáltam, táncoltam, majd 2003-tól – a TF Aerobik Oktató képzésének elvégzése után – aerobik oktatóként kezdtem dolgozni. Az aerobik mellett pilates és zumba edzéseket is tartok, kezdő szinttől a haladóig. Rendszeresen tartok eszközös aerobik és slide board órákat a budapesti Álomsziget Családbarát Szolgáltatóházban, a Magyar Szabadidősport Szövetség számára pedig komplex online mozgásprogramokat készítek.

Óráimra a dinamika, jó kedv és a változatosság jellemző.

Sokféle zenével és eszközzel dolgozom, így edzéseimben mindenki megtalálja a magához illő óratípust.

Az emberek többsége otthon nehezen áll neki a mozgásnak, egyedül „lusta” edzeni. Csoportban tornázva azonban erős a motiváció, melynek hatására képes magát “végighajtani” az edzés teljes ideje alatt. Az így megélt mozgás- és sikerélmény nem csak az egészségnek, közérzetnek, de az önbizalomnak is jó szolgálatot tesz.

Miért jó az Aerobic?

Az aerobik élénk ritmusú zenére folytatott alakformáló testedzés, tánctorna.

Minden fő izomcsoportot megmozgat, növeli az erőt és állóképességet. A foglalkozásokat fokozatos bemelegítés után az egész testre kiterjedő intenzív testmozgás jellemzi.

Az egészség megőrzése érdekében fontos a megfelelő étrend, a rendszeres testmozgás és az életünkben megjelenő stresszfaktorok tudatos kezelése. Aktív életmóddal garanáljuk csontjaink, izületeink és izmaink egészségét, serkentjük az anyagcserénket, energetizáljuk magunkat és hatékony segítséget kapunk a depresszió megelőzéséhez, leküzdéséhez.

A fokozott oxigénfelhasználással járó aerob sportok – így az aerobik is – növelik az oxigénfelvételt, a tüdőtérfogatot, serkentik a keringést, óvják a szívet, javítják az általános közérzetet, segítik az emésztést, hozzájárulnak a csontok és az ízületek épségének megőrzéséhez, fontos szerepet játszanak a testtömegkontrollban, az elhízás megelőzésében.

Aerobik edzés közben megemelkedik testünkben a nyugtató és közérzetjavító hatású endorfin nevű hormon szintje.

Mi az a “slide board” edzés?

Egy slide board edzés olyan, mintha korcsolyáznál. Az edzésen erősítjük izmainkat, állóképességünket, változatos/dinamikus zenékre mozogva „lecsúszkáljuk” felesleges kilóinkat.

A mozgásformában hangsúlyos az egyensúlyozás, így sokkal több izom dolgozik egyszerre, mint a hagyományos tornáknál, maximális a kalóriaégetés. A két oldalsó ütköző között csúszkálunk, egy speciális csúszós felületű fóliával ellátott táblán a sportcipőnkre húzott lábzsákok segítségével, kardio-, és erőelemek változatos alkalmazásával. 

A slide board edzés előnyei

• Intenzíven égeti a kalóriákat (cc. 800 Kcal/edzés);
• speciális mozgásanyag, segítségével az összes izom átdolgoztatható tetőtől-talpig;
• a core (stabilizáló) izmok igénybevétele miatt hatásosan erősíti a problémásabb részeket, a vádlit, külső- belső combizmokat, farizomzatot, törzsizmokat, és az intim területeket érintő, mélyen fekvő izmokat;
• a láb oldalra zárásával olyan izmokat is megmozgat, amelyek a napi tevékenység során nem dolgoznak kellőképpen, ezért gyengülésre hajlamosak, ezek erősítésével helyreáll az izomegyensúly;
• szép, egyenes testtartást ad;
• fejleszti az egyensúlyt;
• az edzés nem koreografált, könnyen követhető bárki számára;
• a mozdulatsor felszabadultságából – a „csúszkálásból” – adódóan és a változatos zenének köszönhetően az edzés fesztelen és vidám – igazi boldogságbomba!

❌ Kinek nem ajánlom?

Átmeneti vagy tartós szédüléssel küzdőknek, az esetleges esésveszély miatt.

✔️ Kinek ajánlom?

Minden korosztálynak! A slide board edzés ízületkímélő mozgásforma, nincs benne szökdelés, hirtelen irányváltás. Mivel legalább az egyik láb mindig kontaktusban van a talajjal, így túlsúlyosaknak, valamint térd és hátproblémákkal küszködőknek is ideális mozgásforma lehet.

A mozdulatok az oldalsó ütközésgátlók miatt tökéletesen kontrollálhatók, normál esetben az emberek pár perc alatt ráéreznek a mozgás mikéntjére. A mozdulatok megfelelő tempóját tartva idős korban is hatékony erősítő edzés.

Elérhetőségeim

Szívesen segítek neked, ha szeretnél aktívan kikapcsolódni, egészségesebben és fittebben élni. Keress bizalommal!


TARR TÜNDE | Tündi

sportszakemberek@mozgaster.hu

Személyi edzést az alábbi mozgásformákban/helyeken vállalok:

pilates, aerobik, slide board, cross training, eszközös edzések (fitball, súlyzó stb.)

Álomsziget Családbarát Szolgáltatóház (honlap, FB oldal), illetve Budapest XV. kerület (és környéke)


TÖBB BUDAPESTI SPORTSZAKEMBER >>

%d bloggers like this: