Edzéstervünk kialakításakor a core izomzatunk minden egyes rèszènek figyelembe vètele szükséges.

Futóedzèseknèl is elengedhetetlen erősìtő edzésen belül a core izomzatunk fejlesztése. Nekem nagy kedvencem.

A core nagyobb és kisebb izmokból áll.

Ezek a haránt hasizom, sokba hasadt izom, belső – és külső ferde hasizom, medencefenèk izom, gerincfeszítő izom, nagy farizom, trapèzizom, rekesz izom, egyenes hasizom, csìpőhajlìtó izom, nègyszögű ágyèkizom.

A core izomzat fejlesztèse segít a helyes testtartásban, csökkenti a hátfájást és a sèrülèsek kockázatát is.

A külső core inkább a mozgásokèrt, a belső a stabilitásèrt, egyensúlyèrt és a testtartásèrt felelős.

A belső core nem megfelelő működèse esetèn nincs ami kellőképpen stabilizálja a gerincünket.

A krónikus fájdalmakèrt is a belső core, illetve a test gravitációs központjának helytelen használata a felelős.

Ebből adódóan látszik, hogy nem csak a sportolóknak fontos az erősìtèse, hisz a stabil core a balesetek megelőzèsèben is kulcsszerepet játszik.

Zita edzésének eredményei ❤️

A core izomzatunkat edzhetjük saját testsúlyunkkal is, de a pilates és a jóga is kiváló erre!

Core training eszközök : fitnesz labda, medicin labda, meredek pad, koordinációs lètra, gymstick, bosu.

A core izomzat fejlesztésèt lehet konditeremben is vègezni, cèlszerű az alapokhoz szemèlyi edző segìtsègèt kèrni.

Otthon is vègezhető, melyhez számos videó, leìrás található.

Fontos, hogy a core egy egysèges rendszer, így annak edzésekor minden rèszèvel foglalkozni kell.


A bejegyzés Zita miniDiplomamunkája, melyet a a Mozgástér #SPORTminiDIPLOMA kihívására írt 2021.05.08-án. Az eredeti miniDiplomamunkát itt olvashatod:
https://www.facebook.com/groups/mozgaskihivas/permalink/523151785382047/

%d bloggers like this: