A fitball – más néven gimnasztikai labda – nem csak erősìtèsre jó, de a gyógytornában is alkalmazzák.

Fitball labdán ülve a hát, a láb és a felső test izmai tónusba kerülnek, hisz folyamatosan meg kell tartaniuk a pozíciót.

Ez azért jó, mert a hanyag testtartás mellett az ülés az egyik egèszsègtelenebb testhelyzetünk.

A labdán ülve, illetve feladatokat vègezve nem csak az egyensúlyèrzèkünk, hanem olyan mély izmok is bekapcsolódnak, melyek máskèpp nem kapnának megfelelő ingert.

Nyújtó gyakorlatokra is kiváló, melyet minden edzés után érdemes elvègezni.

Alkalmas felső, – alsó test és a törzs nyújtására is. Én a futás utáni nyújtásoknál szoktam használni.

A jógapózok leginkább a gerinc körüli izmok megerősìtèsère, illetve a test közèppontjàban lévő izmok erősìtèsère èpül. Így, akik rendszeresen űzik a jógát, elmondható róluk, hogy javul a testtartásuk, melynek köszönhetően a hát, váll és a nyaki fájdalmak enyhülnek.

Zita edzésének eredményei ❤️

A bejegyzés Zita miniDiplomamunkája, melyet a a Mozgástér #SPORTminiDIPLOMA kihívására írt 2021.05.11-én. Az eredeti miniDiplomamunkát itt olvashatod:
https://www.facebook.com/groups/mozgaskihivas/permalink/524799318550627/

%d bloggers like this: